Reorganizációs tanácsadás és interim management

Segítséget nyújtunk a vállalatoknak, hogy a pénzügyi helyzetük rendezése mellett szükséges működési reorganizációt, üzleti megújulást véghez tudják vinni.

A folyamat során átvilágítjuk a vállalatot, felmérjük az üzleti, pénzügyi és működési helyzetét, azonosítjuk a kockázatokat, a veszteségforrásokat, a reorganizációhoz szükséges forrásigényt. Az átvilágítás eredményeinek bemutatását követően javaslatot teszünk az átszervezéshez szükséges stratégiára és akciótervre, majd igény szerint tanácsadóként vagy interim menedzserként részt veszünk annak megvalósításában.

Kapcsolódó referenciák


Vállalati pénzügyi tanácsadás egy akvizíció előkészítése során
Átvilágítás és tranzakciós tanácsadás

Hűtéstechnikai szektorban lévő ügyfelünk egy kisebb piaci szereplő felvásárlását tervezi. Az akvizíciós ár és struktúra meghatározásában kérte támogatásunkat, mivel ilyen jellegű tranzakciók megvalósításában még nem rendelkezik tapasztalattal.

Az értékelés során több üzleti egységre bontottuk a célvállalatot, majd az egységek 3-5 éves üzleti teljesítményét próbáltuk megbecsülni. Ezzel párhuzamosan más, referenciaként elfogadható tranzakciók árazásával is összehasonlítottuk az értékelést.

Jelenleg a célvállalat átvilágítása és az értékelési riport összeállítása zajlik. Az átvilágítás pozitív mellékhatásaként a közeljövőben a célvállalat számviteli rendje is fejlődhet.

Reorganizációs tanácsadás és üzletfejlesztés egy iroda projektnek
Ingatlan eszközkezelés, napi ügyvezetési feladatok ellátása, stratégiai átalakítások lebonyolítása

Vezető hazai befektető ügyfelünk egy Budapest belvárosában található, bruttó 11 ezer nm területű iroda ingatlan projekt reorganizációs és ügyvezetési feladatainak ellátásával bízta meg társaságunkat. A projekt jelentős pénzügyi és operációs problémákkal küzdött, alacsony bérbeadottság mellett.

Társaságunk feladata először az épülethez kapcsolódó dokumentációk, bérlőinformációk beszerzése volt, ezt követően pedig a bérlői kapcsolatok zavartalan fenntartásáért a birtokba vétel zökkenőmentes lebonyolítását végeztük el. Nem csak az ügyfelekkel, hanem a korábbi tulajdonossal is sikerült kooperatív kapcsolatot kiépítenünk, amely növelte a projekt eredményességét. A bérlői összetétel átalakul, az épületbe az ingatlan elhelyezkedéséhez és arculatához illeszkedő bérlők költöztek be. Középtávú állagmegóvási és beruházási programot fogadtak el.

Tevékenységünk eredményeképpen az ingatlan bérbeadottsága egy év alatt megduplázódott és elérte a 85%-ot, miközben a projekt az adósságszolgálat teljesítése és a szükséges beruházások elvégzése után is stabil pénzügyi helyzetbe került.